Technisch Specialist

Mike-technisch specialist

“Deze trein hebben we vanuit binnen naar buiten gerangeerd. Om te voorkomen dat de trein gaat rollen hebben we er remsloffen onder gelegd. Zo’n trein weegt 90 ton en als dit gewicht gaat rollen dan hebben we een probleem. Werken aan treinen is in het begin behoorlijk imposant. Naarmate je hieraan begint te wennen ga je je verdiepen in de kleine onderdelen en dan raak je niet uitgeleerd. Er zit van alles in, zoals besturingstechniek, elektronica, automatisering, pneumatiek, dieselmotoren en in sommige treinen hydrauliek.

Complexe techniek

Er liggen bijvoorbeeld aardig wat kilometers aan kabel in een trein. De hoogspanningskabel die stroom van de bovenleiding van de rails pakt, leidt naar een omvormer. Zo wordt 1500 volt omgevormd tot 110 volt en 400 volt AC-wisselspanning. Je moet goed nadenken voordat je iets doet en de veiligheid in acht nemen. Ik werk hier nu vier jaar en ben begonnen als leerling monteur. In die vier jaar ben ik doorgegroeid naar onderhoudsmonteur, storingsmonteur en nu ben ik technisch specialist. De functie die ik nu bekleed is een combinatie van storingsmonteur en een specialisatie die je kunt kiezen. Ik heb mij gespecialiseerd in beveiligingssystemen.”

We zoeken op dit moment monteurs in Venlo. Lijkt het je gaaf om te sleutelen aan indrukwekkende treinen? Solliciteer dan hier.

Vacature bij Stadler Venlo

Medewerker tevredenheid

Onze medewerkers geven Stadler een 8. Dat is een cijfer waar we trots op zijn! Het betekent ook dat er nog ruimte voor verbetering is, en dat is goed. Want ook dat is Stadler: we zijn goed en willen nog beter worden. Werk je bij ons, dan dagen we je uit om samen met ons iedere dag beter te worden.